Best practice of Social Hubs - A qualitative survey of 21 social hubs in Europe, Northern America, and Asia

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Impact Hub
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The report provides an insight into the success factors of Social Hubs in Europe, North America, and Asia. It suggests that despite providing evidence of a thriving social start-up scene, there is no agreed definition of success. Whilst the vibrancy and collaborative nature of the hub com-munity are seen as crucial, how to achieve and manage this cohesion varies. Some have fo-cused on a myriad of different activities in the physical space (events, trainings, coaching, net-working, incubation and acceleration programmes, and research), while others have far-reaching virtual communities. Our research illustrates a diversity of social hubs with different models running on social entrepreneurial as well as business principles. All countries covered in the research highlighted the growth in start-up hubs, while some report-ed competition as a distinct threat. Most of these start-up hubs are located in the larger urban cities; they provided evidence of different success levels. Some recommendations, for (new) soc
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Unveröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MEYER, Rolf und Pieter Jan PERRETT, 2018. Best practice of Social Hubs - A qualitative survey of 21 social hubs in Europe, Northern America, and Asia. Olten: Impact Hub. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42306