Berufswunsch Lehrperson: FMS und Gymi – zwei Wege an die PH

Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
09/2020
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulblatt Aargau/Solothurn
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2020
Issue / Number
14
Pages / Duration
32
Patent number
Publisher / Publishing institution
Aargauischer Lehrerinnen- und Lehrerverband (alv)
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Viele angehende Primarlehrpersonen haben auf Sekundarstufe II entweder die FMS Pädagogik oder das musisch-pädagogische Profil des Gymnasiums besucht. Der Beitrag geht der Frage nach, worin sich die beiden Bildungswege unterscheiden.
Keywords
Fachmittelschule, Gymnasium, Primarlehrer/innenbildung, Bildungssoziologie, Konventionensoziologie
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
300 - Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
'http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/'
Citation
HAFNER, Sandra, 2020. Berufswunsch Lehrperson: FMS und Gymi – zwei Wege an die PH. Schulblatt Aargau/Solothurn. September 2020. Bd. 2020, Nr. 14, S. 32. DOI 10.26041/fhnw-3436. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3436