Untereinander das Wort zu Wort kommen lassen. Welchen Einfluss Gleichaltrige (peers) auf das Lesen haben und wie er in der Grundschule lesepädagogisch genutzt werden kann

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2009
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Salomonsberger, Stefan
Stricker, Norman
Titel, Volker
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Leseförderung im Kindergarten- und Grundschulalter. Wissenschaftlicher Diskurs und praktische Initiativen
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
83-117
Patent number
Publisher / Publishing institution
Friedrich-Alexander-Universität
Place of publication / Event location
Erlangen
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Lesen, Medien, Sprache
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
PHILIPP, Maik, 2009. Untereinander das Wort zu Wort kommen lassen. Welchen Einfluss Gleichaltrige (peers) auf das Lesen haben und wie er in der Grundschule lesepädagogisch genutzt werden kann. In: Stefan SALOMONSBERGER, Norman STRICKER und Volker TITEL (Hrsg.), Leseförderung im Kindergarten- und Grundschulalter. Wissenschaftlicher Diskurs und praktische Initiativen. Erlangen: Friedrich-Alexander-Universität. S. 83–117. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/14637