Personalization of E-Commerce Applications in SMEs: Conclusions from an Empirical Study in Switzerland
Autor:innen
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2002
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Schubert, Petra
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 9th Research Symposium on Emerging Electronic Markets
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
157-174
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institute for Business Economics, Basel, Switzerland
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Personalization of E-Commerce applications is an issue that is gaining increasing importance with the advancing maturity of such systems. There is already E-Commerce software on the market offering integrated E-shop and personalization functions. However, the available software is too time-consuming and expensive for SMEs. With this in mind we saw a need to investigate the potential for personalization from the particular angle of SMEs. Besides the theoretical fundamentals of personalization this paper will present the results of an empirical study. With the help of a survey we investigated the application potential for personalization tools in Swiss companies. The conclusions show that SMEs are (still) sceptical towards E-Commerce applications which include personalization. It furthermore becomes clear that the heterogeneity of organizational and technical conditions hinders the development of standardized tools.
Schlagwörter
E-Business, Electronic Markets
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra und Uwe LEIMSTOLL, 2002. Personalization of E-Commerce Applications in SMEs: Conclusions from an Empirical Study in Switzerland. In: Petra SCHUBERT und Uwe LEIMSTOLL (Hrsg.), Proceedings of the 9th Research Symposium on Emerging Electronic Markets. Basel: Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institute for Business Economics, Basel, Switzerland. 2002. S. 157–174. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3226