Ampelbecher statt Warteschlange
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2020
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulblatt Aargau/Solothurn
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2020
Issue / Number
6
Pages / Duration
30
Patent number
Publisher / Publishing institution
Aargauischer Lehrerinnen- und Lehrerverband (alv)
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Das Sichtbarmachen von Lernprozessen steht im Zentrum des Projekts «Lehren und Lernen sichtbar machen» (LLSM) der Pädagogischen Hochschule FHNW. Lehrpersonen aus sechs Pilotschulen haben Materialien entwickelt und erprobt, welche Sichtbarkeit im Unterricht fördern. Ausgewählte Beispiele sind im LLSM-Methoden-Wiki für alle Interessierten frei zugänglich.
Keywords
Sichtbarmachen, Sichtbarmachen von Lernprozessen, Lehren und Lernen sichtbar machen, LLSM, Material, Unterricht, fördern, LLSM-Methoden-Wiki, Methode, frei zugänglich, Ampelbecher
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Citation
Berner, F. (2020). Ampelbecher statt Warteschlange. Schulblatt Aargau/Solothurn, 2020(6), 30. https://doi.org/10.26041/fhnw-2091