Wie gelingt Kollaboration? Ein Transformationsrahmen für die Unternehmenskommunikation

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
04.11.2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Wissensmanagement
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
2015
Issue / Number
8
Pages / Duration
36-39
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Die Verfügbarkeit von Technologie zur computergestützten Kommunikation ist keine hinreichende Entstehungsbedingung virtueller Gemeinschaften. Die Zusammenarbeit unter den Mitarbeitenden über soziale Medien bleibt trotz innovativer Infrastruktur oft bescheiden und stellt die Organisation vor Herausforderungen. Auch der Nutzen von sozialen Medien im Unternehmensalltag lässt sich schwer nachweisen. Ein Modell, das Mitarbeitende in den Mittelpunkt stellt, zeigt, wie man Partizipation fördern kann.
Keywords
Community Building, Interne Kommunikation, Social Media
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2662-6713
1438-4426
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Waldau, M., & Göldi, S. (2015). Wie gelingt Kollaboration? Ein Transformationsrahmen für die Unternehmenskommunikation. Wissensmanagement, 2015(8), 36–39. http://hdl.handle.net/11654/24295