Luuise. Eine Garantin für nützliche Selbstevaluation von Unterricht
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
SchulVerwaltung spezial
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
17
Issue / Number
1
Pages / Duration
18-21
Patent number
Publisher / Publishing institution
Carl Link
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Kann man dem schlechten Image der Evaluation durch die Einführung von Selbstevaluation entgegenwirken?
Dieser Beitrag stellt die Schweizerin Luuise vor, eine unterrichtsintegrierte Vorgehensweise, um gezielt und
datenbasiert Veränderungen auszulösen. Um dies auch in deutschen Schulen umzusetzen, braucht es die
klare Ausrichtung der Schulleitung auf Unterrichtsentwicklung und veränderte Arbeitsbedingungen.
Keywords
Selbstevaluation Unterrichtsentwicklung Schulentwicklung
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1438-1907
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
BEYWL, Wolfgang, 2015. Luuise. Eine Garantin für nützliche Selbstevaluation von Unterricht. SchulVerwaltung spezial. 2015. Bd. 17, Nr. 1, S. 18–21. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/12259