How to improve participation in school oriented health promotion for disadvantaged parents
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
21.08.2012
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Prag
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Health promotion in the school setting is challenged by the fact that disadvantaged families
with low economic, cultural and social resources do hardly participate in such programs. We
investigated how to improve the reachability of disadvantaged parents in particular with
migrant background. Motivators to improve participation in a particular health promotion
program were identified by experts, and were put into practice in an elementary school
in Switzerland. A number of 109 parents filled in a questionnaire about their motivation
for participation. Parents with low motivation for participation indicated several decisive
barriers: e.g. fear (not being able to help his/her child) and former discrimination experiences.
However, the rate of participation improved from 26 to 49%, due to the implementation of the
motivators. The results showed the importance of structural factors and network building to
reach parents with high level of fear and low levels of motivation to participate in health
promotion.
Schlagwörter
Child, Family, Health promotion, Partizipation
Fachgebiet (DDC)
360 - Soziale Probleme, Sozialdienste, Versicherungen
Veranstaltung
26th Conference of the European Helath Psychology Society EHPS
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
ANLIKER, Susanne und Holger SCHMID, 2012. How to improve participation in school oriented health promotion for disadvantaged parents. In: 26th Conference of the European Helath Psychology Society EHPS. Prag. 21 August 2012. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23129