PluriMobil: Didaktische Materialien zur Begleitung von Austausch und Mobilität

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Babylonia
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
2016
Issue / Number
3
Pages / Duration
68-69
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
PluriMobil est un outil pédagogique pour le suivi des processus d’apprentissage, qui peut être utilisé dans le cadre de projets d’échange, de stages linguistiques ou de rencontres virtuelles. Il a été développé au sein d’une collaboration internationale sur mandat du Centre européen pour les langues vivantes du Conseil de l’Europe à Graz (CELV). L’outil peut s’adapter à tous les niveaux d’enseignement, y compris la formation des enseignants. Les matériaux pédagogiques sont disponibles en anglais et en français.
Keywords
Mobilität, Lehrpersonenbildung, Pädagogischer Doppeldecker
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1420-0007
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Egli, M. (2016). PluriMobil: Didaktische Materialien zur Begleitung von Austausch und Mobilität. Babylonia, 2016(3), 68–69. http://hdl.handle.net/11654/24258