Primary School Students’ Perspectives on Differentiated Instruction Supported by Digital Tools

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
04.07.2025
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Luzern
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The concept of differentiated instruction is frequently discussed as a potential strategy for creating inclusive classrooms and promoting equity in education. Yet relatively little is known about students’ perceptions of these educational settings. To address this gap this contribution aims to identify what is significant from primary school students’ perspective regarding differentiated instruction supported by digital tools. Thereby, we present preliminary results of a project that combines ethnographic and participatory research methods. The project is being implemented in six classrooms, with five to six pupils participating as co-researchers in each class representing a diverse group of pupils.
Schlagwörter
Inklusive Bildung, Partizipative Forschung, Differenzierter Unterricht
Veranstaltung
Jahreskongress SGBF/SGL 2025
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
02.07.2025
Enddatum der Konferenz
04.07.2025
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
New Work
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Zahnd, R., & Oberholzer, F. (2025, July 4). Primary School Students’ Perspectives on Differentiated Instruction Supported by Digital Tools. Jahreskongress SGBF/SGL 2025. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/52348