Compliance in Educational Institutions based on Students Experience Survey

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2015
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Kasetsart University
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
MakeLearn 2014: Human Capital without Borders; Knowledge and Learning for Quality of Life
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
387-395
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
ToKnow Press
Verlagsort / Veranstaltungsort
Slovenia
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In this paper, we follow a survey approach to analyse the level of compliance with study and examination regulations governing two educational institutions in Switzerland. The results revealed that compliance with automatic registration was different in the two investigated units of analysis and in both we found deficiencies in compliance-related activities. For example in both institutions the deregistration process was not compliant because students were most often not informed about the process. In addition we found a compliance imbalance regarding the extent of assessments. With regard to the examination supervision the status of compliance was much better in one of the two analysed units. However, compliance regarding lecture sessions seemed balanced.
Schlagwörter
compliance, management, quality, learning, education
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
25.06.2014
Enddatum der Konferenz
27.06.2014
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-961-6914-09-3
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
ASPRION, Petra, 2015. Compliance in Educational Institutions based on Students Experience Survey. In: Kasetsart University (Hrsg.), MakeLearn 2014: Human Capital without Borders; Knowledge and Learning for Quality of Life. Slovenia: ToKnow Press. 2015. S. 387–395. ISBN 978-961-6914-09-3. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/24762