Compliance in Educational Institutions based on Students Experience Survey
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2015
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Managing Intellectual Capital and Innovation for Sustainable and Inclusive Society. MakeLearn and TIIM Joint International Conference, 27-29 May 2015, Bari, Italy
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
387-395
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
ToKnowPress
Verlagsort / Veranstaltungsort
Bangkok
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In this paper, we follow a survey approach to analyse the level of compliance with study and examination regulations governing two educational institutions in Switzerland. The results revealed that compliance with automatic registration was different in the two investigated units of analysis and in both we found deficiencies in compliance-related activities. For example in both institutions the deregistration process was not compliant because students were most often not informed about the process. In addition we found a compliance imbalance regarding the extent of assessments. With regard to the examination supervision the status of compliance was much better in one of the two analysed units. However, compliance regarding lecture sessions seemed balanced.
Schlagwörter
compliance, management, quality, learning, education
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
MakeLearn and TIIM Joint International Conference 2015
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
25.06.2014
Enddatum der Konferenz
27.06.2014
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-961-6914-09-3
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KOFI FRIMPONG, Adasa Nkrumah und Petra ASPRION, 2015. Compliance in Educational Institutions based on Students Experience Survey. In: Managing Intellectual Capital and Innovation for Sustainable and Inclusive Society. MakeLearn and TIIM Joint International Conference, 27-29 May 2015, Bari, Italy. Bangkok: ToKnowPress. 2015. S. 387–395. ISBN 978-961-6914-09-3. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/24762