Teachers’ implicit theories of professional abilities in the domain of school improvement
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
10.03.2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Frontiers in Education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
6
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1-14
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Frontiers Research Foundation
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Numerous studies show positive effects of students’ malleable implicit theories of their abilities on their self-regulated learning and learning achievements, especially when domain-specific implicit theories are assessed. It is reasonable to assume that this relationship also exists on the teacher level. What role do teachers’ implicit theories of professional abilities play for school improvement. In a sample of Swiss primary school teachers at schools, we analyzed how teachers’ malleable (vs. fixed) implicit theories of professional abilities are related to collective metacognitive and emotional-motivational regulation activities and to the perception that the school is on the right track to improvement.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2504-284X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Zitation
RECHSTEINER, Beat, Miriam COMPAGNONI, Andrea WULLSCHLEGER und Katharina MAAG MERKI, 2021. Teachers’ implicit theories of professional abilities in the domain of school improvement. Frontiers in Education. 10 März 2021. Bd. 6, S. 1–14. DOI 10.3389/feduc.2021.635473. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4966