Durchführung einer Pilotstudie und explorative Untersuchung des Einflusses von unterschiedlichen Lernsettings und Lernaktivitäten auf den Lernerfolg in einer computerunterstützten Lernumgebung (FrameTrail)

dc.accessRightsAnonymous
dc.audiencePraxis
dc.contributor.authorArnold, Max
dc.date.accessioned2019-05-13T10:02:56Z
dc.date.available2019-05-13T10:02:56Z
dc.date.issued2019-01-14
dc.description.abstractThis Master's thesis is affiliated to the research project "Digital Video Tools to Support Conceptual Understanding and Creative Learning in Individuals and Groups" at the University of Applied Psychology North-Western Switzerland (FHNW), funded by the Swiss National Science Foundation (SNF). The aim was to conduct the laboratory experiment of the SNF project as a pilot study. On the other hand, the explorative investigation of the influence of learning settings and learning activities on the success of computer-aided learning environment (FrameTrail). The pilot study confirmed the feasibility and the impact of methods of the project study and served to develop and apply instruments. The hypotheses were examined using a multi-factor variance analysis of a data set on the project study (n=58), and explorative data of the pilot study (n=10). The research questions on learning successes cannot be conclusively clarified. Effects of the learning activities on its successes can be seen. Learners with generative learning activities achieved lower learning successes. This could provide indications for further research, but not concrete recommendations for the further development of learning environments.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11654/27648
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26041/fhnw-1723
dc.language.isodeen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectE-Learningen_US
dc.subjectVideo Based Learningen_US
dc.subjectCollaborationen_US
dc.subjectDigital Videoen_US
dc.subjectHyperlink Videoen_US
dc.subjectLearning Successesen_US
dc.subjectGenerative Activityen_US
dc.subjectAnnotationsen_US
dc.titleDurchführung einer Pilotstudie und explorative Untersuchung des Einflusses von unterschiedlichen Lernsettings und Lernaktivitäten auf den Lernerfolg in einer computerunterstützten Lernumgebung (FrameTrail)
dc.type11 - Studentische Arbeit
dspace.entity.typePublication
fhnw.InventedHereYes
fhnw.IsStudentsWorkyes
fhnw.PublishedSwitzerlandYes
fhnw.ReviewTypeNo peer review
fhnw.StudentsWorkTypeMaster
fhnw.affiliation.hochschuleHochschule für Angewandte Psychologiede_CH
fhnw.affiliation.institutZentrum für Ausbildungde_CH
fhnw.publicationStatePublished
Dateien
Originalbündel
Gerade angezeigt 1 - 1 von 1
Lade...
Vorschaubild
Name:
Masterarbeit 2019_Arnold Max.pdf
Größe:
10.35 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Beschreibung:
Durchführung einer Pilotstudie und explorative Untersuchung des Einflusses von unterschiedlichen Lernsettings und Lernaktivitäten auf den Lernerfolg in einer computerunterstützten Lernumgebung (FrameTrail)