The cultural and social foundations of educational leadership. An international comparison
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
03 - Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Educational governance research
Reihennummer
16
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer Nature
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
1
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This book identifies the cultural and moral foundations of country-specific educational governance and school leadership and presents the principles of justice and the diversity of common goods that guide leadership practices in schools. It contributes to an existing research field that studies diversity and ethical leadership in schools.
The social dimension of school leadership is not limited to issues related to equality and equity, or social inclusion. The capacity of leaders to promote civic-mindedness and social cooperation, consensus and acceptance of others, the right balance between freedom and duties, and reciprocity of obligations, are essential to maintain democratic rights and facilitate the life together while respecting ethnic and cultural differences. Therefore, the book gathers contributions from a range of international authors capable of reporting these moral and cultural features, while broadening the research perspectives on school leadership.
Schlagwörter
educational leadership, culture, new public governance, education
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
300 - Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
300 - Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-74496-0
978-3-030-74499-1
978-3-030-74497-7
978-3-030-74499-1
978-3-030-74497-7
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
NORMAND, Romuald, Leif MOOS, Min LIU und Pierre TULOWITZKI (Hrsg.), 2021. The cultural and social foundations of educational leadership. An international comparison, 2021. 1. Cham: Springer Nature. Educational governance research, 16. ISBN 978-3-030-74496-0. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33097