How to improve participation in school oriented health promotion for disadvantaged parents

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
25.08.2012
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Health & Psychology
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
27
Ausgabe / Nummer
Supplement 1.4
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
American Psychological Association
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Health promotion in the school setting is challenged by the fact that disadvantaged families with low economic, cultural and social resources do hardly participate in such programs. We investigated how to improve the reachability of disadvantaged parents in particular with migrant background. Motivators to improve participation in a particular health promotion program were identified by experts, and were put into practice in an elementary school in Switzerland. A number of 109 parents filled in a questionnaire about their motivation for participation. Parents with low motivation for participation indicated several decisive barriers: e.g. fear (not being able to help his/her child) and former discrimination experiences. However, the rate of participation improved from 26 to 49%, due to the implementation of the motivators. The results showed the importance of structural factors and network building to reach parents with high level of fear and low levels of motivation to participate in health promotion.
Schlagwörter
Health promotion
Fachgebiet (DDC)
360 - Soziale Probleme, Sozialdienste, Versicherungen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1930-7810
0278-6133
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHMID, Holger und Susanne ANLIKER, 2012. How to improve participation in school oriented health promotion for disadvantaged parents. Health & Psychology. 25 August 2012. Bd. 27, Nr. Supplement 1.4. DOI 10.1080/08870446.2012.707817. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23133