Market Entry Strategy for a Finnish Software Company entering the Swiss security market through a reseller/partner

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2015
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Reslink Solutions Ltd., Helsinki, Finnland
Zusammenfassung
Even though trade agreements and unions between countries have made this process easier for SMEs, it still calls for thorough analyses and evaluations of the market potential, its barriers, and additionally, for the company itself, to adapt an appropriate market entry strategy. In this case, the attention is aimed at the entering of a Finnish software company into Switzerland with the security service industry as a target market. As Switzerland is often referred to as a highly competitive country, the company has uncertainties about the competitiveness and potential of the market.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Seifert, L., & Wiig, K. (2015). Market Entry Strategy for a Finnish Software Company entering the Swiss security market through a reseller/partner [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40176