Let's Mobilize: What is Feminist Pedagogy – Workbook
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
03 - Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
HDK-Valand, Academy of Art and Design
Verlagsort / Veranstaltungsort
Gothenburg
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
A three-day international event at Valand Academy, a publication and an online archive investigating queer and feminist pedagogies. What do they mean today, why are they urgent, and how can they be enacted inside and outside of institutional settings? It was the closing event of Valand Academy's 150-year anniversary conceptualized and organized by the feminist pedagogies core working group at Valand Academy (Rose Brander, Kanchan Burathoki, Gabo Camnitzer, MC Coble, Andreas Engman, Eva Weinmayr).
The book aims to invite students and staff into a critical discussion on topics of queer, decolonial intersectional and feminist pedagogies in the arts. It contains contributions by Rudy Loewe, Jenny Tunedal, Johanna Gustavsson and Zafire Vrba, Annette Krauss, Charlotte Cooper, Bedfellows, Sarah Kember and Eva Weinmayr, Red Ladder Theatre, Andrea Phillips, Sara Ahmed, Alison Bechdel, Kajsa Eriksson, Kajsa Widegren, Dean Spade, Sophie Vögele (art.school.differences), Eve Tuck and K.Wayne Yang, Rosalie Schweiker, See Red Womens Workshop, Isabell Lorey, Lisa Godon, Martin McCabe, Mick Wilson, Hajar Alsaidan.
It was disseminated locally via a public assembling day in the entrance hall of HDK-Valand, and in the form of a walkable book, and internationally through AND Publishing (London), and Printed Matter (NY).
Schlagwörter
feminist pedagogy, queer pedagogy, feminism, gender studies, institutional activism, contextual publishing
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Let's Mobilize: What is Feminist Pedagogy?
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
12.10.2016
Enddatum der Konferenz
14.10.2016
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Diamond
Zitation
Weinmayr, E., Brander, R., Burathoki, K., Engman, A., & MC Coble. (2016). Let’s Mobilize: What is Feminist Pedagogy – Workbook. HDK-Valand, Academy of Art and Design. https://doi.org/10.26041/fhnw-14078