Problemorientierter Unterricht in der Ästhetischen Bildung. Untersuchung der gestalterisch-technischen Problemlösefähigkeit von 6- und 8-Jährigen

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Perspektiven und Potentiale in der Schuleingangsstufe
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
185-194
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
München
Edition
1
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Ästhetische Bildung, Problemlösen, Kindergarten
Subject (DDC)
Project
Event
Tagung der Arbeitsgruppe Bildung junger Kinder der Schweizerischen Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung 2013
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
WYSS, Barbara, 2015. Problemorientierter Unterricht in der Ästhetischen Bildung. Untersuchung der gestalterisch-technischen Problemlösefähigkeit von 6- und 8-Jährigen. In: Charlotte MÜLLER, Lucia AMBERG, Thomas DÜTSCH, Elke HILDEBRANDT, Franziska VOGT und Evelyne WANNAK (Hrsg.), Perspektiven und Potentiale in der Schuleingangsstufe. München: Waxmann. 2015. S. 185–194. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23303