Human-automation interaction in a simulated cabin baggage screening task with automated explosives detection
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
10.09.2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Bern
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This study investigated human-automation interaction with automated explosives detection systems for cabin baggage screening (EDSCB) depending on automation reliability. We conducted a laboratory experiment with 118 screeners of an international airport, which performed in a simulated X-ray screening task. We tested human-machine system performance in four test conditions: one baseline group with no EDSCB and three practically relevant EDSCB algorithms that varied systematically in automation reliability measures, i.e. accuracy, d’ and positive predictive value (PPV). Screeners had to detect improvised explosive devices, bare explosives, guns, or knives. EDSCB increased human-machine system performance for detecting explosives due to direct cueing of targets. The benefit of EDSCB depended on target difficulty and automation reliability in terms of d'. High false alarm rates caused a cry-wolf effect, especially for bare explosives. PPV of EDSCB explained screeners' compliance best. Our results suggest that operators use a probability-matching decision strategy, in particular for difficult targets
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
16th SPS SGP SSP Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
HÜGLI, David, Sarah MERKS und Adrian SCHWANINGER, 2019. Human-automation interaction in a simulated cabin baggage screening task with automated explosives detection. 16th SPS SGP SSP Conference. Bern. 10 September 2019. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27921