The Effect of Virtual Relationships on E-Shops, A Case-Study-based Approach
Autor:innen
Risch, Daniel
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2004
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the Eleventh Research Symposium on Emerging Electronic Markets
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
107-114
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Zusammenfassung
The paper presents and applies the methodology and techniques of cross case analysis (CCA). The authors identify patterns of success in the field of e-shops and virtual relationships. The findings are based on six selected case studies following the methodology developed by Eisenhardt [1989]. The case study approach was used for two reasons: First, a large number of case studies was collected over the last years containing knowledge that had not yet been analysed and interpreted. Second, the authors assume that the research field of e-business and ICT is particularly suited for cross case analysis because of the dynamic development and the need to learn from best practice [Klein/Myers 1999].
Schlagwörter
CRM
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Veranstaltung
Eleventh Research Symposium on Emerging Electronic Markets
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
RISCH, Daniel und Petra SCHUBERT, 2004. The Effect of Virtual Relationships on E-Shops, A Case-Study-based Approach. In: Proceedings of the Eleventh Research Symposium on Emerging Electronic Markets. 2004. S. 107–114. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3071