Foreign Market Entry Analysis How to Optimally Invest Resources in Existing and Potential New Markets?
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Brugg-Windisch
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Lamello AG, Bubendorf, Basel
Zusammenfassung
The Swiss family owned company Lamello AG is one of these companies within the category of small- and medium sized companies, who is active in the niche industry of high quality power-driven hand-tool machinery and wood joining systems. It's a fact that 80% of Lamello AG's sales are produced due to exporting in other countries. This is why Lamello AG has subsidiaries in the main Europe markets like Austria, Belgium, France, Germany and Netherlands. After many years of concentrations with this direct investments in these markets, Lamello AG's managers are questioning, whether to start new direct investments in markets that are in other continents, like for example Australia, USA or China. Does that make sense at all or are the resources better invested at the status-quo? Therefore the research question is:
What is/ are the most attractive(s) market(s) - between the new and existing markets - for Lamello AG to invest its limited resources and what are the most suitable entry modes for these pre-defined markets?
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
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Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Hakimi, P., & Hu, Y. K. (2018). Foreign Market Entry Analysis
How to Optimally Invest Resources in Existing and Potential New Markets? [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41341