Language Learning supported by AR

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Learning a new language or enhancing the skills in a foreign language is not only learnt in children ages. Learning is a lifelong process. With the raise of smartphones within the population the benefits of AR have increased (Skarbez et al., 2021). The way of learning is also accompanied by the digitalisation, which helps to develop learning materials and teaching methods. Studies (Garzón et al., 2019) show that AR helps to motivate the students and generate better learning outcomes. Most of these studies are done with university students. This paper aims to find out the how French language learners should use AR to improve their motivation. For that an AR prototype was developed with LensStudio. An experiment with a test and a control group was conducted and the results of both groups were compared with an assessment at the end of the experiment. As it was a qualitative study the teacher’s perspective is also interesting to compare to the students’ point of view. Therefore, two interviews with French instructors were conducted.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
DANNENHAUER, Jacqueline, 2022. Language Learning supported by AR. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48623