Field research in Second Life: Strategies for discussion group facilitation and benefits of participation
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Oh, Kevin
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
07/2017
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Panconesi, Gianni
Guida, Maria
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Handbook of Research on Collaborative Teaching Practice in Virtual Learning Environments
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Advances in Game-Based Learning (AGBL)
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
348-373
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IGI Global
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hershey
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This chapter explores the educational potential of discussion groups situated in three-dimensional (3D) virtual worlds. Virtual discussion groups are examined from the following perspectives: the benefits and challenges of participation and the best practices in terms of effective discussion group moderation. The authors start by describing the benefits of online discussion groups and continue by identifying strategies on how to facilitate such meetings effectively, with a focus on techniques promoting a sense of community. The authors will discuss the major themes that emerged from the content analysis of field notes, an ethnographic journal, and interviews with a discussion group member after immersion in various discussion groups in Second Life. An understanding of the communication modalities (voice and text-chat) and the principles of social interaction may help educators use virtual learning environments effectively. Guidelines for discussion group moderation are presented throughout the chapter.
Schlagwörter
virtual discussions in 3D, virtual worlds, discussion group facilitation, social presence, social cues, cognitive load
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-5225-2427-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
NUSSLI, Natalie und Kevin OH, 2017. Field research in Second Life: Strategies for discussion group facilitation and benefits of participation. In: Gianni PANCONESI und Maria GUIDA (Hrsg.), Handbook of Research on Collaborative Teaching Practice in Virtual Learning Environments. Hershey: IGI Global. S. 348–373. Advances in Game-Based Learning (AGBL). ISBN 978-1-5225-2427-4. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/25374