Verhaltensauffälligen Kindern helfen, ihre Gefühle zu verstehen
Author (Corporation)
Publication date
09/2022
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Bildung Schweiz
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
167
Issue / Number
10
Pages / Duration
16-17
Patent number
Publisher / Publishing institution
Dachverband Lehrerinnen und Lehrer Schweiz LCH
Place of publication / Event location
Zürich
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Ein neues Förderprogramm soll Kindern mit auffälligem Verhalten helfen, Emotionen zu regulieren. Es richtet sich an Lehrpersonen und Eltern. Sie entwickeln dabei gemeinsam mit den Kindern Strategien, um schwierige Situationen besser zu meistern.
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1424-6880
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Closed
License
Citation
NEUENSCHWANDER, Markus, Alafia ZAVERY, Ilona RÖSTI, Vanessa PRIETH und Janine BÖLSTERLI, 2022. Verhaltensauffälligen Kindern helfen, ihre Gefühle zu verstehen. Bildung Schweiz. September 2022. Bd. 167, Nr. 10, S. 16–17. DOI 10.26041/fhnw-4339. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4339