Krankhafte «Geschwätzigkeit» und «psychogene Stummheit». Zur Geschichte von Reden und Schweigen in der Pädagogik

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
01.10.2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Geiss, Michael
Magyar-Haas, Veronika
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Zum Schweigen: Macht und Ohnmacht in Erziehung, Bildung und Politik
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
335–358
Patent number
Publisher / Publishing institution
Velbrück
Place of publication / Event location
Baden-Baden
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Bühler, P. (2015). Krankhafte «Geschwätzigkeit» und «psychogene Stummheit». Zur Geschichte von Reden und Schweigen in der Pädagogik. In M. Geiss & V. Magyar-Haas (eds.), Zum Schweigen: Macht und Ohnmacht in Erziehung, Bildung und Politik (pp. 335–358). Velbrück. https://doi.org/10.26041/fhnw-128