Extending Customer Profiles with Social Media Data: The Challenge of User Identification
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2016
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
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Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
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Jahrgang / Band
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Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Marketers are continuously trying to appoint consumers and enforce methods supporting potential buyers in their purchasing decisions. In the last few years the increased speed in developing internet-based communication technologies has engaged the popularity of social network sites (SNS). Thus, the success of Social CRM lies on the choice of methods and technology that a company selects to empower highly individualised and diverse channel interaction. The challenge for businesses is to identify users on social network sites and extend CRM profiles with social media data in order to create unique and differentiated campaigns for targeted deciders. This paper approaches the difficulties of identifying social users on SNS’s for potential new acquisitions and gains insight on linking SNS profiles of same SNS users. The research contribution of this thesis is to find out, if it is possible to identify social network users on Facebook based on their freely available Twitter profile data and the associated profile image with the support of analysis methods and freeware tools....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
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Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Sullivan, D. G. (2016). Extending Customer Profiles with Social Media Data: The Challenge of User Identification [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/39984