Fachdidaktische Analysen von Aufgaben im Fach Geschichte
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2013
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Kleinknecht, Marc
Bohl, Thorsten
Maier, Uwe
Metz, Kerstin
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Lern- und Leistungsaufgaben im Unterricht. Fächerübergreifende Kriterien zur Auswahl und Analyse
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
145-162
Patent number
Publisher / Publishing institution
Klinkhardt
Place of publication / Event location
Bad Heilbrunn
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Anwendung eines allgemeindidaktischen Kriterienrasters zur Aufgabenqualität an zwei ausgewählten Lernaufgaben im Fach Geschichte.
Keywords
Aufgabenkultur, Lehr-Lern-Forschung, Allgemeine Didaktik/Geschichtsdidaktik
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-7815-1930-5
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Waldis Weber, M. (2013). Fachdidaktische Analysen von Aufgaben im Fach Geschichte. In M. Kleinknecht, T. Bohl, U. Maier, & K. Metz (eds.), Lern- und Leistungsaufgaben im Unterricht. Fächerübergreifende Kriterien zur Auswahl und Analyse (pp. 145–162). Klinkhardt. http://hdl.handle.net/11654/12317