An exploratory study of academic writing literacy and research skills of graduate business students
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Perspectives in Applied Academic Practice
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
8
Ausgabe / Nummer
1
Seiten / Dauer
22-29
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Edinburgh Napier University
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The paper investigates the state of academic writing literacy and research skills of graduate business program students based on an evaluation of assessment rubric evaluations. Results indicate that grad-uate business program students have sufficient general writing skills, but struggle when applying these to academic writing for a specific discipline. Results also show that students have significant deficien-cies when it comes to research skills. This paper discusses the implications of these outcomes and proposes a number of recommendations for program managers.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2051-9788
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Diamond
Zitation
Nikoulina, A. (2020). An exploratory study of academic writing literacy and research skills of graduate business students. Journal of Perspectives in Applied Academic Practice, 8(1), 22–29. https://doi.org/10.14297/jpaap.v8i1.410