Hybridisierung der Lebenswelten Jugendlicher als pädagogische Aufforderung

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Author (Corporation)
Publication date
2024
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Soziale Arbeit
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
73
Issue / Number
2
Pages / Duration
42-48
Patent number
Publisher / Publishing institution
Deutsches Zentralinstitut für soziale Fragen
Place of publication / Event location
Berlin
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Digitale Räume fordern die Fokussierung eines Hybriditätsbegriffes heraus, dessen Relevanz in diesem Beitrag ausgehend von den Plattformen TikTok und Twitch für die Soziale Arbeit hervorgehoben werden soll. Eine solche Hybridisierung lässt sich konzeptionell mit unterschiedlichen Ansätzen rahmen und kann als Aufforderung an Soziale Arbeit gelesen werden, digitale Räume und Raumanordnungen neu zu denken.
Keywords
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
0490-1606
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Closed
License
Citation
Roeske, A., & Weber, J. (2024). Hybridisierung der Lebenswelten Jugendlicher als pädagogische Aufforderung. Soziale Arbeit, 73(2), 42–48. https://doi.org/10.5771/0490-1606-2024-2-42