This is not the latest version of this item. You can find the latest version here.
Schulsozialarbeit und Macht. Performanz von Akteur*innen gegenüber Wirkmächten in Beratungsgesprächen
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
13.09.2023
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Empirische Facetten der Schulsozialarbeit
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
48-61
Patent number
Publisher / Publishing institution
Beltz Juventa
Place of publication / Event location
Weinheim
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Es wird auf der Grundlage empirischer Daten dargestellt, wie sich Machtverhältnisse in Beratungssituationen bei der Schulsozialarbeit konfigurieren und wie diese die Geschehnisse in und Wirkungen von Beratungen prägen.
Keywords
Schulsozialarbeit, Macht, Beratung, Wirkungsforschung
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-77997-439-0
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Gold
Citation
Baier, F. (2023). Schulsozialarbeit und Macht. Performanz von Akteur*innen gegenüber Wirkmächten in Beratungsgesprächen. In M. Zipperle & K. Baur (eds.), Empirische Facetten der Schulsozialarbeit (pp. 48–61). Beltz Juventa. https://doi.org/10.26041/fhnw-8253