Aufwachsen in einer globalisierten Wissensgesellschaft - Umgang mit normativ-ethischen Fragen im Rahmen einer Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung
No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2013
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04B - Conference paper
Editors
Wannack, Evelyne
Bosshart, Susanne
Eichenberger, Astrid
Fuchs, Matthias
Hardegger, Elisabeth
Marti, Simone
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
4- bis 12-Jährige - ihre schulischen und ausserschulischen Lern- und Lebenswelten
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
279-286
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Berlin
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Bildungstheorien und isziplinärer Unterricht
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Tagung 2011 der Schweizerischen Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unknown
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
KÜNZLI, Christine, Franziska BERTSCHY und Christoph BUCHS, 2013. Aufwachsen in einer globalisierten Wissensgesellschaft - Umgang mit normativ-ethischen Fragen im Rahmen einer Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung. In: Evelyne WANNACK, Susanne BOSSHART, Astrid EICHENBERGER, Matthias FUCHS, Elisabeth HARDEGGER und Simone MARTI (Hrsg.), 4- bis 12-Jährige - ihre schulischen und ausserschulischen Lern- und Lebenswelten. Berlin: Waxmann. 2013. S. 279–286. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/16971