Gamification in the medical field
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This thesis project aims to improve the onboarding process for residents at the Psychiatrische Dienste Graubünden (PDGR) clinic in Switzerland by utilizing gamification elements in a mock-up app. The introduction focuses on the historical evolution of games and their expansion into various domains, including business applications. The problem statement identifies challenges faced by PDGR residents during onboarding, such as cultural differences and the complexity of the Swiss healthcare system. The thesis statement proposes that gamification elements can enhance the onboarding process by bridging cultural barriers and closing the knowledge gap in the healthcare system. To address the research questions, a qualitative approach is employed. It involves six interviews, five which are with residents of the PDGR, who have varying degrees of seniority within the clinic. The sixth interview is with a gamification expert. The users are tasked in completing a questionnaire to identify their user type. This is the basis for identifying gamification elements. After, the collected data is analyzed to identify connections between cultural challenges, the Swiss healthcare system, and gamification elements in the onboarding process.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Schär, S. (2023). Gamification in the medical field [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48715