An archive of beloved things. archiving as a creative practice of re_membering and un_covering embodied knowledges
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Bachelor of Arts FHNW in Prozessgestaltung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
«An archive of beloved things» is an attempt at finding answers. Not definite ones, more like vast, subjective stories that are informed by the environments they exist within. The silences and blank spots in my history have facilitated my getting to this point. As well as having conversations with other people in the communities I consider myself belonging to, about how we’re going to deal with "not-knowing". The fact that there are parallels in our histories in terms of silences, is of course not a coincidence.
Especially in Switzerland, there seems to be barely any documentation of the presence of Black queer and trans bodies, in the cultural sector and beyond. I understand this as one of the legacies of colonialism, through which knowledges, that are kept alive by queer and trans Black bodies, have historically been hidden and erased.
Schlagwörter
Archiv, Nicht-Wissen, Queerness, Trans, Kolonialismus
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Küchenhoff, J. (2024). An archive of beloved things. archiving as a creative practice of re_membering and un_covering embodied knowledges [Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/50290