Strategies to support teachers in designing culturally responsive curricula in online learning environments
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
04/2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Kyei-Blankson, Lydia
Blankson, Joseph
Ntuli, Esther
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Care and Culturally Responsive Pedagogy in Online Settings
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
252-279
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IGI Global
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hershey
Auflage
1
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The purpose of this theoretical chapter is to identify strategies that help educators develop online learning curricula to meet the needs of culturally diverse students. The first part of this chapter offers insights into culturally responsive teaching (CRT) from multiple perspectives. Specifically, the authors explore the importance of CRT in teacher education programs, how to evaluate teachers' cultural competencies, how to initiate the transformation process into culturally responsive educators, how teachers perceive the value of CRT programs, what pre-service and novice teachers typically struggle with in their attempts to teach diverse student populations, and how students perceive cultural diversity. The second part of the chapter is dedicated to an in-depth discussion of practical approaches to developing culturally responsive online curricula for both 2D and 3D learning environments, how to prepare faculty to meet the needs of diverse students in online courses, and how to stimulate pre-service teachers' reflections on CRT.
Schlagwörter
online learning, culturally relevant pedagogy
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
004 - Computer Wissenschaften, Internet
004 - Computer Wissenschaften, Internet
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-5225-7802-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
NUSSLI, Natalie, Yu GUAN und Kevin OH, 2019. Strategies to support teachers in designing culturally responsive curricula in online learning environments. In: Lydia KYEI-BLANKSON, Joseph BLANKSON und Esther NTULI (Hrsg.), Care and Culturally Responsive Pedagogy in Online Settings. 1. Hershey: IGI Global. S. 252–279. ISBN 978-1-5225-7802-4. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27537