Im Theater-Labor

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Wurster, Regina
Author (Corporation)
Publication date
03.2018
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schultheater
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
13-15
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
An der Pädagogischen Hochschule FHNW in der Schweiz wurde ein Verfahren entwickelt, das Grundschulkindern Produktions- und Spielerfahrungen sowie ein Peergroup-Feedback ermöglicht, wie sie häufig an Schulen nicht geboten werden. Das Konzept fördert das Aufgreifen postdramatischer Ansätze, die dann Eingang in die Grundschulen finden können.
Keywords
Postdramatik, Theaterpädagogik, Geschichten-Karussell, Grundschule
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Wurster, R. (2018). Im Theater-Labor. Schultheater, 13–15. https://doi.org/10.26041/fhnw-1464