Interkulturelle Kompetenz als Bildungsstandard im Fremdsprachenunterricht. zwischen Anspruch und Wirklichkeit

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2010
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Grenzen überschreiten. fachlich - sprachlich - kulturell. Dokumentation zum 23. Kongress für Fremdsprachen-didaktik von der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Beiträge zur Fremdsprachenforschung
Series number
11
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
205-216
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schneider Verlag Hohengehren
Place of publication / Event location
Baltmannsweiler
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Project
Event
23. Kongress für Fremdsprachen-didaktik von der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF)
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-8340-0698-1
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
Eberhardt, J.-O. (2010). Interkulturelle Kompetenz als Bildungsstandard im Fremdsprachenunterricht. zwischen Anspruch und Wirklichkeit. In C. Altmayer, G. Mehlhorn, C. Neveling, N. Schlüter, & K. Schramm (eds.), Grenzen überschreiten. fachlich - sprachlich - kulturell. Dokumentation zum 23. Kongress für Fremdsprachen-didaktik von der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (pp. 205–216). Schneider Verlag Hohengehren. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48501