Attuned communication – An activity for improving students’ ability to take someone’s perspective
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
49-51
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Online
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The business communication curriculum often conceptualizes “audience” as the general public or an abstract community of practice. Employers, on the other hand, expect business-school graduates to produce person-centered writing. To bridge the disconnect, we compared student submissions to a contextualized writing assignment before and after instructor feedback using text analysis methods and multiple reviewers in order to establish whether the feedback was able to improve their ability to take someone’s perspective.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Learning, Teaching & Student Experience (LTSE) 2021
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
29.06.2021
Enddatum der Konferenz
30.06.2021
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
VITACCO, Jacqueline und Terry INGLESE, 2021. Attuned communication – An activity for improving students’ ability to take someone’s perspective. In: Andrea WARD und Elaine CLARKE (Hrsg.), Learning, Teaching & Student Experience (LTSE) 2021. Online. 2021. S. 49–51. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43171