Projekt "Lehren und Lernen sichtbar machen" schafft Unterrichtserfolge - auch im Kindergarten
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
07.2020
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulblatt Aargau/Solothurn
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2020
Issue / Number
12
Pages / Duration
31
Patent number
Publisher / Publishing institution
Aargauischer Lehrerinnen- und Lehrerverband (alv)
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Den Unterricht durch Erhebung und Auswertung von Daten nachhaltig zu entwickeln, ist Ziel des von sechs Pilotschulen zusammen mit der Pädagogischen Hochschule FHNW getragenen Projekts «Lehren und Lernen sichtbar machen». Erfolge auf der Unterrichtsebene zeigen sich in ausformulierten Fallbeispielen.
Keywords
Unterricht, Unterrichtserfolg, Lehren und Lernen sichtbar machen, Fallbeispiel, Kindergarten, Unruhe, Konzentriert arbeiten, mitsingen, partizipation
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Citation
Berner, F., & Schuler, M. (2020, July). Projekt “Lehren und Lernen sichtbar machen” schafft Unterrichtserfolge - auch im Kindergarten. Schulblatt Aargau/Solothurn, 2020(12), 31. https://doi.org/10.26041/fhnw-3395