Veterinarians' perceptions of online services

Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Research in Economics and Management
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
3
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Scholink
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The purpose of the study is to evaluate the perceived usefulness of online materials from a veterinarian’s perspective. The authors used an online questionnaire that was posted on the homepage of a Veterinarian News site. Questions were based on previous publications and added contemporary services such as remote pet monitoring by means of wearable electronic devices. According to our study, the perceived usefulness of online services can be condensed into four major dimensions: 1) Authoritative Knowledge & Updates; 2) Practical Online Content delivered by webportals; 3) Remote Monitoring/Tracking of pets; 4) Health Coaching. The findings have implications for the cooperation between suppliers and veterinarians. One size does not fit all. Veterinarians want to use digital media for receiving competent personalized advice in order to sell it on to their customers. Suppliers will have to provide unbiased advice to compete for veterinarian’s heart share instead of simple market share.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2470-4407
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
KING, Karland, Clemens BECHTER und Siriluck ROTCHANAKITUMNUAI, 2018. Veterinarians‘ perceptions of online services. Research in Economics and Management. 2018. Bd. 3, Nr. 3. DOI 10.22158/rem.v3n3p174. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6856