Peer tutoring at the FHNW: Developing a concept to be implemented at the School of Business in Brugg-Windisch

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Brugg-Windisch
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
On campus Brugg-Windisch, peer tutoring was only offered for first-semester students of two bachelor's degree programs and limited to two subjects. However, both authors have been approached by fellow students for help in other subjects throughout their studies. Therefore, the assumption was made that there is a need for expansion of the existing peer tutoring program. To achieve such an expansion, this thesis was started. An adapted program might be beneficial for students and, ultimately, for the university by providing added value to their customers.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
VISUVALINGAM, Vidursika und Manuela DÄSTER, 2020. Peer tutoring at the FHNW: Developing a concept to be implemented at the School of Business in Brugg-Windisch. Brugg-Windisch: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/39537