An Analysis of e-commerce business models in order to develop a new classification for them

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2010
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The concept of business model in e-commerce attracted many researchers and practitioners within the last decade. Nevertheless, a clear and common understanding of some concepts in this area is still missing. Classification of business models in e-commerce is one of these missing concepts. Therefore, the main goal of this study is finding a classification for business models in e-commerce. For achieving this goal, a conceptual and qualitative study is conducted. The literature survey resulted in identification of nine main models in ecommerce, which are later analysed based on the actors and their roles. The analysis identified three main criteria with their sub criteria, which are applied as the basis for the classification. This is conducted in three different categories named as 1-Dimmensional, 2-Dimmensional and 3-Dimensional classifications. The result of this study can be helpful to give a clear understanding about the existing business models and their behaviour based on the main defined criteria.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
ABDOLLAHI, Golrou, 2010. An Analysis of e-commerce business models in order to develop a new classification for them. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/39974