Zur Disziplingeschichte der Pädagogik in der Schweiz aus der Perspektive der Lehrstuhlentwicklungen zwischen 1870 und 1955
Loading...
Authors
Späni, Martina
Author (Corporation)
Publication date
2002
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Hofstetter, Rita
Schneuwly, Bernard
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Science(s) de l'éducation 19e-20e siècle. Entre champs professionnels et champs disciplinaires. Erziehungswissenschaft(en) 19.-20. Jahrhundert. Zwischen Profession und Disziplin
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
77-99
Patent number
Publisher / Publishing institution
Peter Lang
Place of publication / Event location
Brüssel
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unknown
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Späni, M. (2002). Zur Disziplingeschichte der Pädagogik in der Schweiz aus der Perspektive der Lehrstuhlentwicklungen zwischen 1870 und 1955. In R. Hofstetter & B. Schneuwly (eds.), Science(s) de l’éducation 19e-20e siècle. Entre champs professionnels et champs disciplinaires. Erziehungswissenschaft(en) 19.-20. Jahrhundert. Zwischen Profession und Disziplin (pp. 77–99). Peter Lang. http://hdl.handle.net/11654/16441