Virtual Learning Environments

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
As drivers hold a high responsibility in regards to the safety on the road, the Swiss transport sector is regulated and strict when it comes to initial education and continuous training. When the COVID-19 pandemic reached its first peak, social distancing and safety regulations complicated the organization and completion of these mandatory trainings as they are mainly delivered in a classical face-to-face format. Consequently the question arose in how far existing training offers fit nowadays challenges not only within the ongoing COVID-19 pandemic but also in relation to time and costs for completing mandatory trainings. To answer this questions, an assessment framework was derived from practical requirements of the Swiss transport sector as well as recommended virtual learning opportunities and existing learning frameworks from the literature. Afterwards it was applied on 9 existing CZV training offers and evaluated by 16 experts of the transport sector in form of qualitative interviews....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Zieger, T. (2020). Virtual Learning Environments [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40472