Olfactory Injustice
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Publikationsdatum
01/2018
Typ der Arbeit
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Typ
06 - Präsentation
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Reihe / Serie
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Verlagsort / Veranstaltungsort
Los Angeles
Auflage
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Zusammenfassung
This paper studies ways in which olfactory art can be political and disruptive: how
it may serve to challenge audiences’ perceptions in otherwise deodorized exhibition spaces, for example, and how smell-art pieces may trigger disruptive events which undermine confirmed visual habits of art consumption. How does this work? Medical research on olfactory sensations shows that we process smell on a more emotional level of empathy than visual aesthetic information. As a case in point I analyze Teresa Margolles' art work Vaporización (2002); my contribution intends to demonstrate
how olfactory art such as this employs the moment of interference through smell in a visual art world in order to activate empathy on a political level.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
CAA College Art Association Annual Conference, LA (Panel: Olfactory Art and the Political in an Age of Resistance)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KING, Dorothée, 2018. Olfactory Injustice. CAA College Art Association Annual Conference, LA (Panel: Olfactory Art and the Political in an Age of Resistance). Los Angeles. Januar 2018. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27288