Teach the Teachers - E-Learning in Further Education for Lecturers in Higher Education
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
01.10.2013
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Technical Committee on Learning Technology. Bulletin
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
15
Ausgabe / Nummer
4
Seiten / Dauer
2-5
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IEEE
Verlagsort / Veranstaltungsort
Kaohsiung
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The article focuses on how lecturers in higher education use e-learning not only in a teaching role, but furthermore as learners in further education. An insight into two empirical studies concerning the use of media in e-learning contexts in general and social media and tablet use in particular built the basis. Requirements for e-learning tools as well as demands on the teaching and learning settings will be illustrated. Based on the empirical results innovative e-learning settings for further education have been designed.
Schlagwörter
Hochschuldidaktik, Social Media, Tablet-PC, Teacher Education, Web 2.0, education, further education
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2306-0212
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
EDINGER, Eva-Christina, Ricarda T.D. REIMER und Stefan VAN DER VLIES, 2013. Teach the Teachers - E-Learning in Further Education for Lecturers in Higher Education. Technical Committee on Learning Technology. Bulletin. 1 Oktober 2013. Bd. 15, Nr. 4, S. 2–5. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/14460