Create Video Games to Promote Well-Being of Elderly People – A Practice-Driven Guideline

Vorschaubild
Dateien
[Shareable final version of the paper]
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
10.07.2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Gao, Qin
Zhou, Jia
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Human Aspects of IT for the Aged Population : Healthy and Active Aging. HCII 2020
Themenheft
Reihe / Serie
Lecture Notes in Computer Science
Reihennummer
12208
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
401-418
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper presents a selection of game design concepts to promote social interaction between older people and players from other generations. Hardware-related interaction channels, game mechanics and game content can be used to trigger positive communication between several players. The proposed concepts are based on the experience of 32 game prototypes developed with and for the oldest seniors living in several Swiss nursing and retirement homes. The games are directed at the relatives to make their visits a pleasant and positively perceived experience, with the aim of increasing well-being of all involved.
Schlagwörter
Involving the elderly in HCI methodology, Game design for the elderly, Technology for the elderly’s leisure and entertainment, Intergenerational gaming, Social interaction, Increased well-being
Fachgebiet (DDC)
004 - Computer Wissenschaften, Internet
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
19.07.2020
Enddatum der Konferenz
24.07.2020
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-50248-5
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SOLDATI, Marco, Carmen ZAHN, Doruk BILDIBAY, Tabea ISELI, David LEISNER und Mario NIEDERHAUSER, 2020. Create Video Games to Promote Well-Being of Elderly People – A Practice-Driven Guideline. In: Qin GAO und Jia ZHOU (Hrsg.), Human Aspects of IT for the Aged Population : Healthy and Active Aging. HCII 2020. Cham: Springer. 10 Juli 2020. S. 401–418. Lecture Notes in Computer Science, 12208. ISBN 978-3-030-50248-5. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3629