Freies Lesen oder Lesetraining? Zu den Wirkungen zweier Unterrichtsmethoden auf die Lesekompetenz und -motivation. Ergebnisse der Schweizer Studie «Lese- und Schreibkompetenzen fördern»
Loading...
Authors
Bertschi-Kaufmann, Andrea
Schneider, Hansjakob
Author (Corporation)
Publication date
2009
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Salomonsberger, Stefan
Stricker, Norman
Titel, Volker
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Leseförderung im Kindergarten- und Grundschulalter
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
71-82
Patent number
Publisher / Publishing institution
FAU Erlangen-Nürnberg/Buchwissenschaft
Place of publication / Event location
Erlangen
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Bertschi-Kaufmann, A., & Schneider, H. (2009). Freies Lesen oder Lesetraining? Zu den Wirkungen zweier Unterrichtsmethoden auf die Lesekompetenz und -motivation. Ergebnisse der Schweizer Studie «Lese- und Schreibkompetenzen fördern». In S. Salomonsberger, N. Stricker, & V. Titel (eds.), Leseförderung im Kindergarten- und Grundschulalter (pp. 71–82). FAU Erlangen-Nürnberg/Buchwissenschaft. http://hdl.handle.net/11654/14967