Systemisches und räumliches Denken in der geographischen Bildung – Erste Ergebnisse zur Überprüfung eines Modells der Geographischen Systemkompetenz

No Thumbnail Available
Authors
Siegmund, Alexander
Wüstenberg, Sascha
Greiff, Samuel
Funke, Joachim
Author (Corporation)
Publication date
2012
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Hüttermann, Armin
Drieling, Kerstin
Kirchner, Peter
Schuler, Stephan
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Räumliche Orientierung: Räumliche Orientierung, Karten und Geoinformation im Unterricht
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
95-102
Patent number
Publisher / Publishing institution
Westermann
Place of publication / Event location
Braunschweig
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Symposium des Hochschulverbands für Geographie und ihre Didaktik 2011
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
VIEHRIG, Kathrin, Alexander SIEGMUND, Sascha WÜSTENBERG, Samuel GREIFF und Joachim FUNKE, 2012. Systemisches und räumliches Denken in der geographischen Bildung – Erste Ergebnisse zur Überprüfung eines Modells der Geographischen Systemkompetenz. In: Armin HÜTTERMANN, Kerstin DRIELING, Peter KIRCHNER und Stephan SCHULER (Hrsg.), Räumliche Orientierung: Räumliche Orientierung, Karten und Geoinformation im Unterricht. Braunschweig: Westermann. 2012. S. 95–102. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23952