In zehn Schritten zu einer guten Evaluation

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Panorama: Bildung, Beratung, Arbeitsmarkt
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
30
Issue / Number
3
Pages / Duration
4-5, 7
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schweizerisches Dienstleistungszentrum Berufsbildung, Berufs-, Studien- und Laufbahnberatung
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Bildungsplanung ist ohne systematische Beschreibung und Bewertung von Bildungsmassnahmen nicht mehr denkbar. Was aber zeichnet eine gute Evaluation aus? Wie häufig werden Ergebnisse geschönt? Und wie gut ist die Evaluationsqualität in der Berufsbildung?
Keywords
Bildungsevaluation, Interne Evaluation, Evaluationsplanung
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1661-9552
1011-5218
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Beywl, W., & Balzer, L. (2016). In zehn Schritten zu einer guten Evaluation. Panorama: Bildung, Beratung, Arbeitsmarkt, 30(3), 4–5, 7. https://doi.org/10.26041/fhnw-770