CTM Alder AG: Market potential analysis for the possible internationalization of a Swiss software product
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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Semesterarbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
CTM Alder AG, Solothurn
Zusammenfassung
The Swiss software producer has been specializing in providing digital learning solutions in driving instruction. Their focus has been shifted towards creating an innovative solution to ease the everyday business of driving schools and instructors. Hence, the pioneering software was launched. Since the product has been launched in Switzerland, the CEO has been investigating the expansion of business operations into markets abroad. The problem was to assess all critical data points about as many countries as possible. A recommendation was made on which country the client should expand to first.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Nenic, A., Niederberger, A., Lopez Gfeller, D., Jeyatharan, K., & Rajakumar, S. (2020). CTM Alder AG: Market potential analysis for the possible internationalization of a Swiss software product [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40824